____________________________________
~~Selamat Datanng ke Coretan Azder~~
____________________________________
11.12.13.14.15
9690

kata si leija

Love isn't here or there, it isn't happy, sad, good or bad. Love is just Love.
Promise Less, Perform more




Thursday, 17 October 2013

aq binggung

semua x boleh,
luruh hati..
geram pon ada kadang2

nak bagi semangat, katanya aq ni nak nganjing
xde niat aq nak nganjing
aq ni jenis suka bagi semangat.
kata2 positif boleh memberi cas positif.
tapi sayang diSALAH anggap..

aq BINGGUNG..

aq kena teruskan berfikiran positif. Jika berminat

Friday, 13 September 2013

Tertutup itu Indah

Sedangkan buku yang kita sayangi, kita sampulkan seindahnya. Inikan pula bentuk tubuh wanita, takkan tiada sampulnya?

Kulit buku yang bersampul lebih terjaga berbanding kulit buku yang tidak bersampul.

Langsir yang cantik menghias pintu dan tingkap.

Kain yang indah yang mengalas meja dan perabot.

Benar, yang tertutup itu indah!
Begitu juga cara Allah menghargai keindahan wanita dengan membariskan perbatasan aurat. Agar keindahan itu hanya dinikmati oleh insan yang berhak. Bukannya diratah - ratah oleh pandangan hati yang sakit.

KERANA DIRIMU BEGITU BERHARGA! (^.~)


Jika berminat

Hati

hancur.
punah
lunyai
berkecai.
tak dapat aku nak gambarkan apa perasaan aku sekarang.

tak ada ribut
tak ada badai
tak ada gempa bumi
mahupun tak ada gunung api yang mahu melepaskan isi kandungnya
tidak semena-mena 'berehat seketika' mintanya.

apakah yang harus aku lakukan?
terduduk, terpaku, dan tidak berbuat apa-apa dan mengiyakan permintaan dari insan yang aku sayang
atau aku pertahankan hubungan ini.
aku keliru, sama seperti si peminta.
keliru dengan simpang yang berada di depan mata
jalan keluar untuk menuju kebahagian hati, pilihan hati mungkin.
keliru dengan pilihan yang diberi, madu atau gula, berlian atau jed. atau pun tidak memihak di mana-mana.

semoga berjumpa pilihan yang bisa membahagiakan hati
hati aku, kamu dan dia.


senawang 1309



Jika berminat

Tuesday, 19 March 2013

sebulan x update, hahah
 happy anniversary ~ hahaha
19/3/2013 Jika berminat

Tuesday, 19 February 2013

alhamdulillah, sudah 6 bulan. Jika berminat

Monday, 18 February 2013

atas paras sedar

KRING2, KRING2. telefon yang baru aku beli berbunyi, tangkas aku bangun dari tidur dan mengapai telefonku. Di skrin telefon pintarku memaparkan nama ummi sedang. tangkas aq mengangkatnya dalam keadaan mamai. "assalamualaikum" aq berkata dahulu. " waalaikumussalam reda, redza boleh balik tak weekend ni?" ibu menjawab dan tangkas bertanya kepadaku. " boleh je balik, lagi pon reda dah lama x balik rumah ni, rindu dengan mak, ayah dan adik" tangkas aq menjawab. Kalau tidak silap aku, baru sahaja 2 minggu lepas aku pulang ke kampung halaman. selepas itu mak aq pon berpesan banyak perkara sebelum kami mengakhiri perbulan kami di telefon.

Dengan ada kereta kesayangan, aku pon dengan beraninya untuk pulang ke rumah dengan memandunya hampir 8 jam. Penat, memanglah penat. Tapi penat itu akan terubat apabila dapat berjumpa dengan ahli keluarga. amatlah aku terkejut apabila aku dapat kesemua adik beradik aku ada di rumah sedang menunggu kepulangan ku. Perkara sebegini tidak pernah belaku sebelum ini. Selepas selesai sessi bersalaman, aku pon tangkas mengeluarkan barang yang aku bawa pulang bersama, tak banyak, cuma satu bagasi kecil yang berisi dengan beberapa helai pakaian dan komputer riba kesayanganku.

sedang sibuk bersarapan keesokannya ayah ku berbual dan mengatakan bahawa adik ku akan berkahwin minggu depan, amatlah terkejut aku minggu depan. Mana tidaknya, aku ni pun tidak mendirikan rumahtangga lagi. " dah sampai seruan" laju sahaja aq menjawab, untuk menutup perasaan malu.

selepas selesai majlis resepsi adikku, kesemua ahli keluarga ku pergi ke pejabat peguam untuk pembahagian harta wasiat. aku tidaklah terkejut kerana ibuku sudah bercakap mengenainya dalam perbualan singkat tempoh hari sebelum aku pulang ke kampung halaman. Selepas selasai semuanya, tiada lagi tinggal tanda tanya dan perebutan harta. Harta keluarga kami tidaklah banyak, tapi takut akan berlaku perebutan harta maka ayah dan mak meletakkan kata putus supaya membahaginya dahulu.

Daripada peninggalan Wasiat itu, aku dapat rumah. sebuah rumah yang mana kami pernah membesar sebelum ini. ada juga adik beradik aku yang tidak berpuas hati. aku saudah dapat merasakannya. biasalah kerana harta talian persaudaraan yang sudah lama terikat pun boleh bergolak. aku pon tak tahu untuk mempertahankan diri aku.

ada belaku sedikit pertilingkahan. ya lah, aku ni jenis tak boleh duduk diam. baru sahaja aku meletakan kepala ku untuk merehatka badan setelah sibuk mempertahankan pendapat pendapat aku, tiba tiba telefonku berbunyi, kring2 kring2 telefon bimbitku berbunyi. aku amati telefon bimbit Sony Ericsson Cyber-shot aku lama-lama. agak lama juga aku termenung. eh mana NoteII aku. ceh aku mimpi rupanya. baru aku sedar.



siapa kata kita kadang kala susah untuk ingat setiap inci cerita kita dalam mimpi. memang tidak nafikan kalau mimpi itu mainan tidur. tapi tidak salah kalau kita ambil pengajaran apa yang kita alami dalam alam maya kita ketika kita seronok di buai lena. di sini aq ingin berkongsi sedikit pengalaman yang baru aq alami, segar lagi ni.


p/s: jangan tidur petang Jika berminat

Thursday, 7 February 2013

tekanan!!!!!
mana tak nya, dah 2 malam berturut-turut aq mimpi benda yang sama~ beli phone baru~ aduhai~ kali lagi hebat sebab aq balik kerumah sambil menunjukkan phone tu dekat kakak aq~ phone lama aq dengan selamba aq kasi kat kakak aq~ bangun-bangun subuh terus cari phne baru aq~ lepas tu baru aq sedar yang aq bermimpi sebenarnya ...

mood x sabar nak beli phone baru~ ahaks~ Jika berminat

Friday, 25 January 2013



"Just A Dream" by Nelly - Sam Tsui & Christina Grimmie

^^v
Jika berminat

Thursday, 24 January 2013



Lagu Baru Ana Raffali - Jauh Ke Syurga - HD
Sebuah lagu dalam doa dan doa dalam lagu. Lagu dan lirik ciptaan sepenuhnya oleh Ana Raffali.
Jika berminat

Sunday, 20 January 2013

kenangan

19 Jan, 
aku berjalan-jalan dengan Adah selepas aku berjumpa dengan ayah Adah di rumah Adah, nak jumpa ayah adah memang betul-betul gementar sampai tersesat dibuatnya. Ini kali pertama aku berjumpa dengan ayah Adah yang juga bakal ayah mertua aku, mula-mula aku agak diam sedikit, tapi bila melihat reaksi ayah Adah, aku memberanikan diri aku, iyelah sampai bila aku hendak berdiam diri, kenalah tampil kehadapan dan paling penting sekali ikhlaskan diri dalam setiap senyuman =] . selepas berbual-bual dan sesi soal jawab, aku dihidangkan dengan sarapan mee dan teh ahmad~ teh ahmad ni memang teh favorite aku ( dekat rumah hari- hari aku minum) kalau x minum rasa lain semacam.

selepas bersarapan di rumah Adah, Adah dan aku pergi ke MidValley Mall, sudah lama aq tidak jejakkan kaki aku ke mall ini, rasa-rasanya kali terakhir ialah 2008, bersama dengan kakak aku. banyak betul perubahan yang berlaku dalam mall ini~ food court berubah, dan paling aku boleh kesan ialah kedudukan Sushi King, dulu dekat atas dan sekarang sudah beroperasi  di bawah . aku paling suka panggung kat mall ni, sebab selesa dan banyak hall, dan paling penting cerita yang sudah lama di panggungkan pun masih ada lagi. tapi Adah dan aku pilih cerita baru, The Last Stand, 4 bintang setengah dari 5 bintang aku berikan dekat cerita ni.

selepas menghantar Adah pulang ke rumahnya, aku bersiar-siar di kawasan perumahan aku. pabila aku bersiar-siar, satu persatu memori keluar dari minda dan mata membayangkan apa yang berlaku ketika aku masih lagi menetap di sana, siapa sangka tasik bekas lombong tapak pergi memancing boleh bertukar menjadi kawasan perumahan. kawasan yang dulunya semak samun dan bergaung boleh dijadikan kawasan komersial, kawasan yang dulunya berbukit-bukit yang kini megah mall terdiri. Jalinan jalan pun tidak kurang hebatnya, dulu tiada jalan bertingkat, sekarang dah ada 3 lapis jalan~ silap masuk boleh sesat, dan paling hebatnya ialah dulu jalannya kecil dan punyai selekoh-sekoh merbahaya dan sekarang jalannya lebar dan lurus. dulu sampai seremban sahaja sekarang dah sampai sungai gadut~ dan semua kenangan 17 tahun di sini tidak mudah untuk aku lupakan kerna di sinilah bermula semua yang aku miliki sekarang dan keadaan aku sekarang, 
Jika berminat

Saturday, 5 January 2013

Juliana Banos feat Indigo - Sehidup Semati


Juliana Banos feat Indigo - Sehidup Semati


^^v


L:
Berkat kesabaran kita
Menempuhi segala
Ku bersyukur kau masih setia

P:
Kau insan teramat ku cinta
Namamu terpahat di dada
Untuk selamanya menyayangimu

L:
Kerana ku milikku
Moga yang Esa
Tunaikan ikrar kita
Untuk sehidup semati
Kerna tak terdaya

P:
Hidup tanpamu
Bak pungguk rindukan bulan
Dirikukan kehilangan kesepian
Bintang menjadi saksi janji
Sehidup semati

L:
Ku berikan kasih kepadamu
Seluruh kehidupanku
Kerna itu saja buatku bahagia

P:
Ku rela korbankan segala
Yang ku ada di dunia
Moga kau gembira selamanya

( korus )

L & P:
Kerana ku milikku
Moga yang Esa
Tunaikan ikrar kita
Untuk sehidup semati
Kerna tak terdaya
Hidup tanpamu
Bak pungguk rindukan bulan
Dirikukan kehilangan kesepian
Bintang menjadi saksi janji
Sehidup semati

P:
Moga kita berpanjangan
(Moga kita berpanjangan)
Menikmati rasa cinta
Di antara dua insan... oh...
(Di antara dua insan)

L:
Ku berdoa setiap masa
Agar kita lebih lama di sini
Bersama kau di sisi

( ulang korus)

( Dialog )
"Kasih ku percaya
Kita berdua
Sehidup semati
Kini dan selama-lamanya
Sehidup semati"
Jika berminat

KRU - Wanita

KRU -  Wanita





Tq Edry kerna berjaya menyentuh perasaan pendengar lagu ni

Jika berminat

Cinta Dan Sayang – Khalifah



Cinta Dan Sayang – Khalifah




Lirik Lagu Cinta Dan Sayang – Khalifah

Jangan bilang sayang kalau ada benci jangan bilang cinta
Jika ada sayang harus ada rindu baru bilang cinta
Jangan marah sayang kasih ku hanyalah untuk mu seorang
Hanya dikau sayang dihatiku cuma hanya engkau saja

Benarkah dihati mu cuma aku
Jika benar ku serahkan jiwa raga ku

Kekasih dikaulah segala
Seiringan kita bersama
Bercinta berdua asmara
Susah senang kita berdua

Kekasih dikaulah segala
Hanyalah dikau yang ku cinta
Bulan bintang langit biru saksi cintaku pada mu

Jangan bilang sayang kalau ada benci jangan bilang cinta
Jika ada sayang harus ada rindu baru bilang cinta
Jangan marah sayang kasih ku hanyalah untuk mu seorang
Hanya dikau sayang dihatiku cuma hanya engkau saja

Benarkah diri mu hanya untuk ku
Jika benar ku serahkan jiwa raga ku

Kekasih dikaulah segala
Seiringan kita bersama
Bercinta berdua asmara
Susah senang kita berdua

Dirimu hanyalah untuk ku
Hanyalah dikau yang ku cinta
Bulan bintang langit biru saksi cintaku pada mu

Benarkah diri mu hanya untuk ku
Jika benar ku serahkan jiwa raga ku
Jika berminat
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
©Hak Cipta Terpelihara 2010 - 2015 Coretan Azder
PENAFIAN: Coretan Azder tidak akan bertanggungjawab bagi sebarang kehilangan dan kerugian yang disebabkan oleh penggunaan maklumat yang diperoleh dari laman ini.
leijazder.blogspot.com