____________________________________
~~Selamat Datanng ke Coretan Azder~~
____________________________________
11.12.13.14.15
9690

kata si leija

Love isn't here or there, it isn't happy, sad, good or bad. Love is just Love.
Promise Less, Perform more




Monday, 31 January 2011

Banjir

dikala penduduk sekitar 5 negeri iaitu johor, melaka, negeri sembilan, pahang dan sabah gelisah kerna banjir.
aq juga tidak ketinggalan. hujan belarutan selama 3hari tanpa henti membuat hati kecilku gelisah jikalau air yang tidak surut akan tetapi semakin meningkat arasnya memasuki setiap ruang rumah ku. mana tidaknya, aq masih lagi terbayang-bayang tragedi banjir besar yang pernah berlaku pada akhir 2006 dan juga pada awal tahun 2004... hujan yang tiada henti membuatkan hampir sebahgian rumah ku ditenggalami air.,
hujan 3 hari juga membuatkan kawasan rumah ku sepeti berada di atas kepulauan yang hanya disambungkan dengan jambatan.
alhamdulillah syukur kehadrat illahi kerna hujan sudah berhenti hari ini. walaupun dituruti beberapa hujan yang hanya seketika barangkali orang bisa menggelarnya hujan lari, tetapi aq te tetap bersyukur...
semuga semua mangsa banjir bersabar. semua yang berlaku ada hikmahnya.... Jika berminat

Wednesday, 26 January 2011

nikmat

rupanya ade hikmahnya tengah hari tadi aq x sempat makan, rupa2nya ada orng nak open table....
pepehal tQ r kepada abe bilal ,
kenyang tadi tau, siap tambah2 lagi~~
semuga dimurahkan lagi rezeki kamu~~ Jika berminat

Tuesday, 25 January 2011

ROSAK!!

rosak??? sakit??? pekes ni~~
klu rosak boleh baiki, kalau sakit leh jumpa doktor....
tp kalau FB aq wat masalah??
jawapannya wat baru la~~
dah tak aq nak tanggung lagi~~
hampir seminggu...
kepada rakan taulan saya~~
leh r add saya eh~~
saya wt akaun FB yang baru, harap2 leh tahan~~

p/s : cari saya kt leijazder@gmail.com, sori eh kawan2... Jika berminat

Saturday, 22 January 2011

5 thun dah~~

hahaha pejam celik, pejam celik, x sangka dah lima tahun eh,
rasa cm sekejap je kan , tu pun bagi mereka yang x melaluinya,
klu bagi aq tu 5 tahun tu agak lama, rasa cam 10 tahun
hahaha pelik-pelik, hidup aq ni memang penuh dengan kepelikan,
hah nak tau apa benda yang kait ni~~
biarlah rahsia ini terus bersemadi dalam hidup aq yang mungkin x bererti bagi sesetengah orang....
kerna 5 tahun ni lah jua menjadikan aq seperti sekarang, yang punyai masa depan tersendiri...
semuga 5 tahun akan menjadi penanda aras bagi ku~~

p/s: sori ek, mood tgh mengulit kenangan silam~~ Jika berminat

Friday, 21 January 2011

dimana akan ku cari ganti~~

sekian lama bersama akhirnya kita terpaksa juga akur kerna kita x bisa akan bersama lagi~~
engkau sangatlah berjasa bagi ku~~
akan tetapi bagaimana pula aq mahu mencari penganti yang sehebat kamu~~
mungkin ini sebagai simbolik perhubungan ku aq akan bernoktah di sini~~


tamatlah riwayat kamu~~ 
Jika berminat

usik-mengusik~~

zapin usik-mengusik
agak lama x dengar lagu ni~~

Adik pandang-pandang pandang pada siapa
Kalau pada abang hai gembira rasanya
Adik senyum-senyum senyuman yang menggoda
Adik jangan bingung kami belum berpunya
Abang lirik-lirik melirik pada siapa
Kalau pada adik bolayanlah jalannya
Abang kenyit-kenyit kenyit mata buaya
Abang baik sikit nanti ku pulas telinga
Hai cik adik, Ya cik abang
Manis jelita, Biasa saja
Siapa nama, Itu rahsia
Tinggal di mana, Rumah bonda
Bolehkah kami, Boleh apanya abang
Jalan bersama, Oh itu bahaya
Jangan bimbang kami bujang trang tang tang
Hai cik adik sayang jalan melenggang-lenggang
Tak ubah seperti hai putri gunung ledang
Hai cik abang sayang jangan cuba menggoda
Muka cik abang semua tak boleh dipercaya
Hai cik abang, cik adik sayang
Adik bertanya, Nak tanya apa
Kenapa abang, Kenapa saya
Suka buang masa, Memang hobi kita
Nampak bergaya, Itu eksyen saja
Apapun tak ada, Tapi lembu ada
Memang abang semua tak berguna
Hai cik adik, Ya cik abang
Pilihlah saya, Muka tak lawa
Ambillah saya, Misai tak ada
Kalau saya pula, Kurus pula
Dah tentu saya, Botak kepala
Nak macam mana, Hensem bergaya
Kami pun hensem juga ya ya ya ya
Usik mengusik tiada salahnya
Asalkan baik niat di hatinya
Lebih baik bermaafan sahaja
Agar hidup kan lebih bahagia
Bersama
Marilah kita bersalam-salaman
Tanda bermulakan persahabatan
Jikalau ada terkasar bahasa
Bermaaf-maafanlah di antara kita
Bermaaf-maafanlah antara kita
Jika berminat

Monday, 17 January 2011

please!!

tolonglah jangan kacau aq lagi..
hati aq dah remuk dah ni...
tak perlulah mintak maaf banyak sangat....
meluat aq rasa~~~

mungkin kita xde jodoh~~
tolong r paham eh~~ Jika berminat

Thursday, 13 January 2011

sky juice

sekarang ni dah xde lagi milo or horlick, aq nak layan je air masak, almaklumlah duit sponsor tak masuk lagi.
air masak ni pon elok untuk kesihatan kita. air manis- manis ni bukan elok sangat pon untuk badan kita, kalau x dikawal boleh dapat diebitis n macam -macam lagi penyakit yang datang.
percaya atau tidak, pengambilan air dalam masa yang tepat boleh memberi kesan yang optimum kepada kesihatan badan kita... hah jangan x percaya eh...
fakta ni aq dapat tahu sendiri dari pakar kesihatan....
nak tahu masa yang PALING BAGUS yang di syor kan oleh pakar-pakar perubatan
  1.  minum dua gelas air masak- SELEPAS BANGUN TIDUR. ni sebab boleh membantu mengaktifkan organ dalaman untuk aktiviti yang kita nak buat selepas bangun.
  2. minum segelas air masak- 30 minit SEBELUM MAKAN .sebab boleh membantu penghadaman dan membuatkan perut lebih bersedia memberi ruang yang secukupnya untuk kemasukan makanan..
  3. minum segelas air masak- SEBELUM MANDI. ni coz dapat membantu pengaliran darah dan mengurnagkan tekanan darah....
  4. minum segelas aiar masak- SEBELUM TIDUR. ianya dapat mengelakan terkena strok n serangan jantung ketika tidur

jom minum air masak
so, minum la air masak yang secukupnya.... bukan air batu eh... air batu x elok sebab boleh wat perut buncit... hahaha...

orang bujang~~ air pon wat cara orang bujang~~ Jika berminat

Wednesday, 12 January 2011

Al Fatihah

entry kali ni khas buat kenalan lama ku yang baru pulang ke ramahtullah kelmarin....farhan....
semuga roh arwah di tempatkan di kalangan orang yang beriman~~ Jika berminat

Wednesday, 5 January 2011

kumpul~~

kumpul je r ape yang ade~~
syiling pon syiling r~~
naseb r sape yang jadi bendahari~~
aq ni poket tgh kempes ,wit x masok lagi~~
nk pinjam kt org segan~~ lantak r janji aq bayar~~
semuga berbaloi~~
selamat bersuka ria~~ Jika berminat
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
©Hak Cipta Terpelihara 2010 - 2015 Coretan Azder
PENAFIAN: Coretan Azder tidak akan bertanggungjawab bagi sebarang kehilangan dan kerugian yang disebabkan oleh penggunaan maklumat yang diperoleh dari laman ini.
leijazder.blogspot.com