____________________________________
~~Selamat Datanng ke Coretan Azder~~
____________________________________
11.12.13.14.15
9690

kata si leija

Love isn't here or there, it isn't happy, sad, good or bad. Love is just Love.
Promise Less, Perform more




Wednesday, 29 June 2011

WW##01

~~sotong~~
kredit to nana
Jika berminat

Kerja!!

kerja, aq sememangnya nak cari, ye la 4 bulan cuti, sekarang dah 2 bulan berlalu, tinggal lagi 2 bulan nak cari kerja

2 bulan dah lepas, bukan aq malas nak cari tapi sebab ada komitmen yang lebih penting


--> pepehal family dulu
--> program pimpin siswa lanjutan
--> iNESCO

Q: lagi 2 bln aq nak wat ape eh?



A: nth la






Jika berminat

Shut Up Double U ##01

Homeroom Al-Farghani 07
Jika berminat

Tuesday, 28 June 2011

Diam!!

Coretan kali ini leija nak berkongsi beberapa pendapat tentang satu perkataan yang membawa pelbagai kenangan dan makna kepada sesiapa yang menggunakannya atau di tujukan. Ingat, ini perkataan bukan ayat. Perkataan yang dimaksudkan ialah DIAM. Rasa-rasanya apa yang kalian tahu-mengetahuinya tentang DIAM?:


1. DIAM
2. DIAM
3. DIAM
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
SO, secara kesimpulannya

DIAM adalah DIAM

sdulu kita selalu dengar atau disuruh DIAM, sebab apa? mestilah kita kita bising,

antara situasinya:

--> " boleh DIAM x, org nak dgr berita ni "
--> " boleh duduk DIAM-DIAM x, nanti jatuh luka "
-->  keadaan bila tgh marah org akan selalu kata " DIAM la ko memekak je "


 DIAM semamangnye banyak maksud!!
jgn jadi DAIM sudah~~ ramai yang minat~~
1- DAIM
2- DAIM

Jika berminat

Monday, 27 June 2011

Selamat

hah ha, ni entri memang khas buat Ex- roomate aq, dia ni baru je terjebak dgn perkara-perkara yang boleh mendatangkan kesan yang amat mendalam pada masa akan datang, (wah bunyi cam serius je) mestilah serius. bahana ni, tapi x pe semua dalam kawalan,

sebagai ex-roomate aq kadang kala cuak juga dgn dia ni, mana xnye baru terjebak, terus demam, chill la bro, semuga cepat sembuh ye~~
nak tahu siapa??
ni dia
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
dia ni peminat setia arsenal
jom kita jelajah lagi
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
 tada~~ ni la dia fikri

p/s: jangan marah ye bro~~ semuga sihat cepat~~ 
Jika berminat

Rahsia Perindu


Novel ni nak kata baru habis baca xde la sangat, sbb hampir 3 bulan dah abis baca~~
Sinopsis : RAHSIA PERINDU
Amylia bersetuju membela seorang penjenayah yang kemungkinan besar akan menghadapi hukuman mati mandatori kerana membunuh. Setelah meneliti mental anak guamannya, Amylia mendapati sesuatu yang tidak munasabah berlaku. Dia memohon perintah mahkamah untuk mendapatkan khidmat doktor psikiatri bagi melakukan psikoanalisis.

Dr. Azlan mendapati anak guaman Amylia; Leopard mengalami gangguan mental. Pada masa yang sama, usahanya membela Leopard mendapat rintangan. Amylia yang diburu ketakutan mengalami perubahan emosi. Namun begitu, dia tidak mudah mengalah walaupun nyawanya sentiasa diburu maut oleh pembunuh yang sentiasa mengintai pergerakannya.
Perjuangan tetap diteruskan juga.

Oleh kerana tidak tertahan menanggung pelbagai dugaan, suatu hari Amylia jatuh pengsan. Dan apabila dia sedar semula, segala-galanya telah berubah.

RAHSIA PERINDU penuh debaran yang menggelisahkan pembacaan anda. Sentuhan luar biasa daripada `novelis thriller no. 1 Malaysia’ ini sarat dengan kisah cinta suami isteri yang meruntun perasaan. Saspens sehingga merasakan ada `orang lain’ sedang memerhatikan anda!

Harga : RM 19.90
Halaman :576
ISBN : 983-124-184-3

komen:
pertama kalinya aq fikirkan pembunuh itu lelalki, tapi rupanya bukan,memang penuh dengan adegan suspen. Pembaca perlulah mempunyai ingatan yang kuat dan pandai mengaitkan situasi yang ada dalam. kadang kala kita terpernagkap dengan fantasi. sukar bagi kita membezakan antara realiti dan fantasi. beli dan bacalah, novel ini akan memberi anda pengalaman baru!!
Jika berminat

Sunday, 26 June 2011

Tipu!!

dia ni memang main tipu, pKai toyol kot dian ni, seriusly aq jeles ngn ko, nth macam mana dia leh dapat viewer lebih dari 100 ntuk semalam, mmg jeles siap la ko ,caan
xpe- xpe semuga ko berjaya~~ gudluck my frenz Jika berminat

Saturday, 25 June 2011

Emo!!!

mesti kalian terfikir pasal emosi terganggu, sebenar silap!! emo ni kucing, haha, pelikkan?? mestila sbb kucing ni sangat istimewa~~ cuba fikir kucing mana yang cuba aq maksudkan? kita tengok siapa yang kena~~
Jika berminat

Cinta Dalam Diam


Bila belum bersedia melangkah lebih jauh dengan seseorang, cukup cintai ia dalam diam ...
Karena diammu adalah salah satu bukti cintamu padanya ...
Kau ingin memuliakan dia, dengan tidak mengajaknya menjalin hubungan yang terlarang,
Kau tak mau merosak kesucian dan penjagaan hatinya..

Karena diammu memuliakan kesucian diri dan hatimu..
Menghindarkan dirimu dari hal-hal yang akan merusak izzah dan iffahmu ..

Karena diammu bukti kesetiaanmu padanya ..
Karena mungkin saja orang yang kau cinta adalah juga orang yang telah ALLAH swt pilihkan untukmu ...

Ingatkah kalian tentang kisah Fatimah dan Ali??
Yang keduanya saling memendam apa yang mereka rasakan ...
Tapi pada akhirnya mereka dipertemukan dalam ikatan suci nan indah ....

Karena dalam diammu tersimpan kekuatan ... kekuatan harapan ...
Hingga mungkin saja Allah akan membuat harapan itu menjadi nyata hingga cintamu yang diam itu dapat berbicara dalam kehidupan nyata ...
Bukankah Allah tak akan pernah memutuskan harapan hamba yang berharap pada-Nya??

Dan jika memang 'Cinta Dalam Diammu' itu tak memiliki kesempatan untuk berbicara di dunia nyata, biarkan ia tetap diam ...

Jika dia memang bukan milikmu, Allah, melalui waktu akan menghapus 'Cinta Dalam Diammu' itu dengan memberi rasa yang lebih indah dan orang yang tepat ...

Biarkan 'Cinta Dalam Diammu' itu menjadi memori tersendiri dan sudut hatimu menjadi rahsia antara kau dengan Sang Pemilik hatimu ...

Cintailah ia dalam diam, dari kejauhan, dengan kesederhanaan dan keikhlasan...

Ketika cinta kini hadir tidaklah untuk Yang Maha Mengetahui saat secercah rasa tidak lagi tercipta untuk Yang Maha Pencipta izinkanlah hati bertanya untuk siapa ia muncul dengan tiba-tiba...mungkinkah dengan ridha-Nya atau hanya mengundang murka-Nya...

Jika benar cinta itu karena Allah maka biarkanlah ia mengalir mengikuti aliran Allah karena hakikatnya ia berhulu dari Allahmaka ia pun berhilir hanya kepada Allah..

" Dan segala sesuatu Kami ciptakan berpasang-pasangan supaya kamu mengingat kebesaran Allah ." (QS. Adz Dzariyat:49)

" Dan kawinkanlah orang-orang yang sendirian diantara kamu, dan orang-orang yang layak (berkawin) dari hamba-hamba sahayamu yang lelaki dan hamba-hamba sahayamu yang perempuan. Jika mereka miskin Allah akan memampukan mereka dengan kurnia-Nya. Dan Allah Maha luas(pemberian-Nya) lagi Maha Mengetahui. " (QS. An Nuur: 32)

" Dan di antara tanda-tanda kekuasaan-Nya ialah Dia menciptakan untukmu isteri-isteri dari jenismu sendiri, supaya kamu cenderung dan merasa tenteram kepadanya, dan dijadikan-Nya diantaramu rasa kasih dan sayang. Sesungguhnya pada yang demikian itu benar-benar terdapat tanda-tanda bagi kaum yang berfikir. " (QS. Ar-Ruum:21)

Tapi jika memang kelemahan masih nyata dipelupuk mata maka bersabarlah... berdo'alah... berpuasalah...

" Wahai kaum pemuda, siapa saja diantara kamu yang sudah sanggup untuk menikah, maka menikahlah, sesungguhnya menikah itu memelihara mata, dan memelihara kemaluan, maka bila diantara kamu belum sanggup untuk menikah, berpuasalah, karena ssungguhnya puasa tersebut sebagai penahannya " (Hadist) "

" Dan janganlah kamu mendekati zina; sesungguhnya zina itu adalah suatu perbuatan yang keji. Dan suatu jalan yang buruk. " (QS. Al Israa' :32)

Cukup cintai ia dalam diam...
bukan karena membenci hadirnya.. .tapi menjaga kesuciannya bukan karena menghindari dunia... tapi meraih surga-Nya bukan karena lemah untuk menghadapinya.. .tapi menguatkan jiwa dari godaan syaitan yang begitu halus dan menyelusup..

Cukup cintai ia dari kejauhan...
karena hadirmu tiada kan mampu menjauhkannya dari cobaan karena hadirmu hanya akan menggoyahkan iman dan ketenangan karena hadirmu mungkin saja akan membawa kenelangsaan hati-hati yang terjaga...

Cukup cintai ia dengan kesederhanaan...
memupuknya hanya akan menambah penderitaan menumbuhkan harapan hanya akan mengundang kekecewaan mengharapkan balasan hanya akan membumbui kebahagiaan para syaitan...

Maka cintailah ia dengan keikhlasan...
karena tentu kisah Fatimah dan Ali bin Abi Thalib diingini oleh hati... tapi sanggupkah jika semua berakhir seperti sejarah cinta Salman Al Farisi...?

"...boleh jadi (pula) kamu menyukai sesuatu, padahal ia amat buruk bagimu. Allah mengetahui, sedang kamu tidak mengetahui. " (QS. AlBaqarah:216) "

" Wanita-wanita yang keji adalah untuk laki-laki yang keji, dan laki-laki yang keji adalah buat wanita-wanita yang keji (pula), dan wanita-wanita yang baik adalah untuk laki-laki yang baik dan laki-laki yang baik adalah untuk wanita-wanita yang baik (pula). Mereka (yang dituduh) itu bersih dari apa yang dituduhkan oleh mereka (yang menuduh itu). Bagi mereka ampunan dan rezki yang mulia (surga)" (QS.An Nuur:26) "

Cukup cintai ia dalam diam dari kejauhan dengan kesederhanaan dan keikhlasan...
karena tiada yang tahu rencana Tuhan... mungkin saja rasa ini ujian yang akan melapuk atau membeku dengan perlahan karena hati ini begitu mudah untuk dibolak-balikan... serahkankan rasa yang tiada sanggup dijadikan halal itu pada Yang Memberi dan Memilikinya biarkan ia yang mengatur semuanya hingga keindahan itu datang pada waktunya...

" Barangsiapa menjaga kehormatan orang lain, pasti kehormatan dirinya akan terjaga. " (Umar bin Khattab ra.)

** dipetik dari iluvislam.com
Jika berminat

Monday, 20 June 2011

Rehat

setalah beberapi hari bekerja keras, akhirnya dapat juga meluangkan masa bersama rakan stugas

first sekali main bowling, bowling? mmg dah lama x main, ada la juga dalam 3 bulan x main, tu pun atas sebab-sebab tertentu, tpai kali dapat main juga, hahah. markah atau score? mestilah teruk , mmg penat, sbb x makan n buat x bertenaga,

ap yang aq dapat hari ini letih!! Jika berminat

Saturday, 18 June 2011

Berkampung di Pulau Mahsuri

pengembaraan bermula lagi~~
bukan nk kemana pun, Pulau Mahsuri@ Pulau Langkawi dalam entri yang lepas aq ad gk cerita pasal Pulau Mahsuri bersama ahli keluarga tapi x bermalam, kali ni aq dapat gak bermalam, selepas hampir 6 tahun aq nantikan, betul kata orang kalau cinta itu tumpah di situ, ia x kan lari kemana. (haha terpuitis lak)
tanggal 10 jun, satu hari selepas aq cukup umur untuk mengundi, aq menjejakan kaki ke Pulau Mahsuri untuk ketiga kalinya,

sesungguhnya aq pergi ke Pulau Mahsuri ni memang membawa pelbagai agenda sendiri dan agenda pihak penganjur, misi utama dari pihak penganjur ialah salah satu modul kem, mmg pelik kem kat langkawi, kem ni lebih menjurus ke arah pembangunan kendiri, kami belajar pelbagai jenis cara untuk membangunkan kendiri, walaupun kem ni mmg kene dgr ceramah n dalam bilik yang berdingin hawa, tapi aq x bosan~~

misi seterunya ialah untuk memenuhi hajat keluarga, apa lagi kalau x coklat n set cawan pinggan n mangkuk, jus dapat shopping sat je, so dapat coklat n set cawan je~~ tpi mmg seronok, sbb berjemaah berbelanja, tempat apa lagi kat Haji Ismail Group (HIG).





misi aq yang x tercapai time bersama keluarga dalam entri yang lepas akhirnya tercapai gak, nak tahu ap? mestilah cable car, ari tu kesuntukkan masa, tapi kali dapat naik, mmg seronok, mana x nye akhirnya dapat gk naik jambatan tergantung tu, so aq rasa semua tempat aq dah g kat Pulau Mahsuri melainkan Telaga 7, sabar suatu hari nanti mesti dapat pergi juga~~
~~itu la jambatan idaman~~(hahakz)

~~ni atas jambatan gantung yang style~~
bersama teman sebilik di hotel De Baron Resort
jalan nak ke jambatan gantung
~~siapa yang paling tinggi~~

  
p/s: haha harap2 dapat menjejakkan lagi kaki ke Pulau yang penuh dgn lagenda~
credit to mat 4 the picture~~
Jika berminat

Extend!!

nak wat cm ne~~
kne lah extend lagi~~
klu x dapat nk dtg sory ye~~ Jika berminat

Friday, 17 June 2011

berkampung

wah!!
dapat juga aq berkampung di Bilik Mesyuarat Desasiswa,
hebat, x de la sgt, sengal2 dah badan ni,~~

selamat berjuang rakan2 Jika berminat

Tuesday, 14 June 2011

Pabila Diisi Semakin Kempes~~

only one word~~
~~POKAI~~

makan maggi je la aq minggu ni Jika berminat

Thursday, 9 June 2011

hari ini dalam sejarah!!

 nak tahu apa sejarah disebalik june 9 click here Jika berminat

Turn 21~~

selamat tinggal 20 ~~
welcome 21 ~~

fakta
69 mmg byk maksudnya
-> rusuhan kaum pada tahun 69
-> USM ditubuhkan pada tahun 69
-> dan yang paling penting aq lahir June 9

first time tidak disambut di sisi keluarga tercinta~

skali bukak fb punya ramai yang wish,terima kasih semua kerna tidak putus2 untuk wish, amik masa la juga nak membalas semula~~ hampir seratus, mungkin lebih~~
 
p/s  :semuga kalian peroleh manfaatnya dikemudian hari Jika berminat

Wednesday, 8 June 2011

5D4N

baru je lepas berakit di Sg. Perak.
harap dapat lagi berakit di Sg. Perak pada masa akan datang.
abis kulit berbelang-belang. tapi xde la teruk sangat.

hari pertama,
sampai di lokasi permulaan, rileks2, membeli-belah peralatan berakit.
rancang dan bina
bermalam di khemah

hari kedua
expedisi berakit bermula
rehat bermalam tanpa khemah, tidur beramai2 berbumbungkan kanvas

hari ketiga
expedisi diteruskan lagi.
tamat berakit
sesi refleksi, bermalam di padang hadapan sekolah rendah kuala kenas,khemah

hari keempat
berjalan kaki ke hutan lipur ulu kenas,
bermalam di hutan lipur ulu kenas

hari kelima
pulang ke kampus

1 kem 4 tempat bermalam, mmg seronok!! Jika berminat

Friday, 3 June 2011

Pulau Mahsuri

jangan jeles ye ~~
akan ke Pulau Langkawi untuk kali kedua dalam tahun ini ~~
antara hadiah yang besar tu ~~
thank USM ~~ Jika berminat

Thursday, 2 June 2011

fasa 1

xde benda pon nak ceritakan, sebab byk dah lupa ngn gambar pon xde, maaf ye semua~~

klu rajin nti edit~~

selamat bercuti semua~~ Jika berminat
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
©Hak Cipta Terpelihara 2010 - 2015 Coretan Azder
PENAFIAN: Coretan Azder tidak akan bertanggungjawab bagi sebarang kehilangan dan kerugian yang disebabkan oleh penggunaan maklumat yang diperoleh dari laman ini.
leijazder.blogspot.com