____________________________________
~~Selamat Datanng ke Coretan Azder~~
____________________________________
11.12.13.14.15
9690

kata si leija

Love isn't here or there, it isn't happy, sad, good or bad. Love is just Love.
Promise Less, Perform more




Monday 19 October 2015

"mati dalam hidup"

"mati dalam hidup"

mungkin agak keterlaluan kata-kata di atas.
tapi itulah yang pernah aku rasa.
aku pon tidak berapa pasti berapa lama aku berada dalam situasi tersebut.
mungkin sehari,
mungkin seminggu.
mungkin sebulan.
atau mungkin berbulan-bulan lamanya.

duduk bersendirian.
termenung sendirian.
hidup tanpa hala tuju.
minda runsing.
sukar untuk diluahkan.
bagai "mati dalam hidup"
rasa macam putus asa pon ada juga kadangkala.
sebab takut untuk berjumpa orang lain.
takut untuk berkongsi masalah.
takut untuk orang lain tahu.
dan takut akan melukakan hati orang lain. ya memang aku jenis tak pernah jaga hati sendiri

aku tahu bila dugaan yang menimpa kita perlu kuatkan diri.
tapi memang mudah untuk dibicarakan tidak mudah untuk aku laksanakan.
aku rasa itulah antara dugaan terbesar pernah aku alami.
memang besar pengalaman yang aku dapat daripada dugaan itu.

hari ini aku tekad,
tekad untuk melepaskan beban yang selama ini aku pikul.
sebab aku tahu.
tahu memang susah nak lepaskan, tapi lagi lama kita simpan lagi bertambah sakit kita nanti.
kalau boleh aku nak lepaskan terus beban yang aku pikul selama ini
beban yang membuatkan pergerakkan aku terbatas.

aku tahu apa risikonya, tapi mahu atau tidak aku kena juga berhadapan.
berhadapan dengan realiti.
i'm single









. Jika berminat

1 comment:

  1. Perkenalkan, saya dari tim kumpulbagi. Saya ingin tau, apakah kiranya anda berencana untuk mengoleksi files menggunakan hosting yang baru?
    Jika ya, silahkan kunjungi website kami www.kumpulbagi.com atau www.facebook.com/kumpulbagi/ untuk info selengkapnya.

    Di sana anda bisa dengan bebas share dan mendowload foto-foto keluarga dan trip, music, video, filem dll dalam jumlah dan waktu yang tidak terbatas, setelah registrasi terlebih dahulu. Gratis :)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

©Hak Cipta Terpelihara 2010 - 2015 Coretan Azder
PENAFIAN: Coretan Azder tidak akan bertanggungjawab bagi sebarang kehilangan dan kerugian yang disebabkan oleh penggunaan maklumat yang diperoleh dari laman ini.
leijazder.blogspot.com